Followers

Thursday, December 16, 2010

i luv being unperfect coz im not a perfect gurl

Tadaaaaaaaaa...
Ble je bce quote not perfect..rse2nye there's no human being is perfect..so am i
sesungguhnya manusia X sempurna tp dkurniakan kelebihan n kekurangn diri...N sbnanye aQ cume heran mnusia suke menilai owg len sesuke ati..tnpa mgenali mrk dgn baik...hurmm..lumrah kehidupan cm2 la,Xkn ada mnusia Y bebas dr di keji, d maki or d hina..Apa y d perkatakn myb ade y baik ade y buruk....
Lumrah mnusia gak suke mcungkil keburukan drp kebaikan...bg aQ xperlulah kte nk terlalu peduli dgn keburukan2 y di sebarkan owg. itu smestinye X bnr. Sbnrnye there's a reason owg bbuat jht thdp kowg..ackeli, mrk cume nk lihat kowg sedeh,kecewa,mengamuk N sume sikap2 y X baik la...
N dgn itu..mrk2 ade reason utk d jdkn bhn ketawa....tp kalo kwg wat2 c00l...nah sbnanye kowg da wak mrk jth terjelep0k..mrk akn susah ati krn kowg bsikap tenang....n ini wat mrk sakit ngn kowg..so b c00l..
hurmm....ye aQ pon sdr ak bkn insan sempurna..N aQ X bharap sume owg myukai aQ tetapi skurang2nye hormati lah aQ sbg insan y punyai ati n perasaan...
hidup ni mmg mcm2..kdg2 ape y kte wat menimbulkn rse syg..kdg2 hnya kebencian y kte dpt..AQ xpenah  sedeh p0wn ngn ketidakadilan Y aQ hadapi lam hdp ini...aku taw theres a reason 4 all dis..aQ msh d sini...msh spt dulu..bkn srg y smpurna,  bkn jua y terbaik d antara sumenye..xperlu lah aQ sedeh or lwn stp ape y xbnr d perkatakn owg krn..... smkin aQ lwn smkin aQ d malukan...n aQ msh tersenyum..stidak2nya aQ xKn rse sakit....aQ penah bce reason2.. nape doa kte x di makbulkan oleh ALLAH S.W.T  .....iaitu...haa... kte sbok2  menceritakan keaiban owg  len ,tp  lupa keaiban diri sendiri..., fitnah owg, mgadu hal xbaik2, prasangka buruk......dan....
Allah berfirman, “Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan dari prasangka, sesungguhnya sebagian prasangka itu adalah dosa (Al-Hujurât (49):12)

Kelebihan merupakan anugerah yang akan mengisi dan melengkapi kekurangan.sentiasalah bermunasabah  sdiri bahwa sejak lahir  kita X memiliki apa-apa. “Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibumu dalam keadaan tidak mengetahui sesuatupun, dan Dia memberi kamu pendengaran, penglihatan dan hati, agar kamu bersyukur” (An-Nahl:78). Ayat ini mengingatkan kita bahawa kkurangan dan kelebihan patut kita syukuri. Thankfully, atas apa y kte ada  krn  ia adalah 1st step utk kte  blaja  menerima diri  seadanya. Allah S.W.T menciptakan kekurangan agar kita X smbong N THE ONLY ONE memilikinya...
so....jgn la kte sbok2 bcerita hal owg len y tidak2 krn..........................
There's a story behind every person..there's reason Y they're da way they R........They aren't juz like dat c0z They want 2...sumthin in da past created dem, N  sumtimes it's impossible 2 fix dem....chill  ^_^


I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know
I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is you
I'm sorry that I hurt you
It's something I must live with everyday
And all the pain I put you through
I wish that I could take it all away
And be the one who catches all your tears
Thats why i need you to hear
I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is You
and the reason is You
I'm not a perfect person
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know
I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is you
I've found a reason to show
A side of me you didn't know
A reason for all that I do
And the reason is you 
X ada manusia yg terlahir sempurna, jangan kau sesali sgala yg telah terjadi, kt pasti pernah dapat akan cubaan yg berat, seakan hidup ini, tak ada ertinya lagi, syukuri apa yg ada, hidup adalah anugrah, tetap jalani hidup ini, melakukan yg terbaik, Tuhan pasti kan menunjukkan kebesaran dan kuasa-Nya, bagi hamba-Nya yang sabar dan tak kenal putus asa.....JANGAN MENYERAH........."

No comments:

Post a Comment